Vitamín C - infúzna terapia

Pri objednaní balíka 4 dávok získate zľavu ► 40 €

ZAVOLAJTE +421 268 230 920 alebo si REZERVUJTE TERMÍN NA WEBE

Kŕčové žily varixy konzultácia

Kŕčové žily alebo varixy, môžu byť nepríjemným a esteticky narušujúcim problémom. Tento stav sa vyskytuje, keď žily stratia svoju normálnu elasticitu a spôsobia, že krv v nich stagnuje.Kŕčové žily sú jemnou pripomienkou nášho života a zrejmej krásy našej kože. S ich delikátnymi škvrnami a zákrutami nám pripomínajú, že naše telo je plné príbehov a zážitkov. S ich jemným vzorom nám ukazujú, že aj napriek času a výzvam, ktoré nám prináša život, sme stále krásni a jedineční.

Kŕčové žily môžu mať rôzne stupne závažnosti a môžu sa liečiť rôznymi spôsobmi, vrátane kompresnej terapie, žilovej sklerotizácie a chirurgických zákrokov. Medzi najčastejšie príznaky kŕčových žíl patria:

• Otok: Obyčajne sa vyskytuje na nohách a členkoch. Môže sa zhoršiť po dlhšom státí alebo sedení.
  • Bolestivé a ťažké nohy: Pacienti s kŕčovými žilami často opisujú pocit bolesti a ťažkosti v nohách.
  • Vyduté a viditeľné žily: Postihnuté žily sú často viditeľné pod kožou a môžu byť vyduté a vlnité.
  • Svrbivá pokožka: Niektorí pacienti pociťujú svrbenie okolo postihnutých oblastí.
  • Zmeny kože: Dlhodobá krčová žila môže spôsobiť zmeny v koži, ako sú pigmentácia, suchosť a vredy.
  • Žilové vredy: V pokročilých prípadoch sa môžu vyvinúť žilové vredy, ktoré sú otvorené rany na nohách a sú náchylné na infekcie.
  • Svalové kŕče: Niektorí ľudia s kŕčovými žilami môžu pociťovať svalové kŕče v nohách.
  • Nočné kŕče: Kŕče v nohách, ktoré sa zvyčajne vyskytujú v noci, môžu byť spojené s kŕčovými žilami.

Kedy je najvhodnejší čas na zákrok?
Operácie varixov je možné realizovať počas celého roka. Vzhľadom na potrebu nosenia elastickej kompresívnej pančuchy sa však pre určitý diskomfort v letnom období tieto operácie indikujú len vo vzácnych prípadoch na vyslovené želanie pacientov.
Najvhodnejší termín na operáciu je od neskorého septembra s príchodom chladnejších dní až do neskorých jarných alebo skorších letných dní v máji, júni.

• Symptómy kŕčových žíl: Ak pacient trpí výraznými symptómami kŕčových žíl, ako sú bolesti, opuchy, únava alebo svrbenie v nohách, môže byť chirurgický zákrok odporúčaný na zmiernenie týchto symptómov.
  • Estetické dôvody: Niektorí pacienti sa rozhodnú pre liečbu kŕčových žíl z estetických dôvodov. Kŕčové žily môžu spôsobiť výrazné estetické problémy, ako sú viditeľné modré alebo fialové žily na nohách.
  • Komplikácie kŕčových žíl: Kŕčové žily môžu spôsobiť rôzne komplikácie, ako sú žilové vredy, zápaly kože, tromboflebitída (zápal žíl s tvorbou krvných zrazenín) alebo krvácanie. Ak sa tieto komplikácie vyskytnú, môže byť potrebný zákrok na ich riešenie.
  • Neúčinná konzervatívna liečba: Ak konzervatívna liečba, ako sú kompresné pančuchy alebo zmeny životného štýlu, nepomáha pacientovi s kŕčovými žilami a jeho/jej stav sa zhoršuje, môže byť zvážený chirurgický zákrok.
  • Kosmetické zvýraznenie: V niektorých prípadoch môže byť chirurgický zákrok na kŕčové žily zvážený aj pre tých, ktorí chcú zlepšiť vzhľad svojich nôh bez výrazných symptómov alebo komplikácií.

• Alergie: Ak má pacient alergiu na látky, ktoré sa používajú pri zákroku, môže to byť kontraindikáciou.
  • Infekcie: Ak má pacient aktívnu infekciu v oblasti, kde sa má zákrok vykonať, môže byť potrebné odložiť zákrok, kým infekcia nezmizne.
  • Ťažké zdravotné stavy: Osoby s vážnymi chronickými ochoreniami, ako je ťažké srdcové ochorenie, závažné dýchacie problémy alebo závažný cukrovka, môžu mať obmedzené možnosti zákroku na kŕčové žily.
  • Tehotenstvo: Zákrok na kŕčové žily nie je obvykle odporúčaný počas tehotenstva, pretože hormonálne zmeny a tlak maternice môžu zhoršiť problémy so žilami.
  • Práškovanie krvi: Ak má pacient problémy so zrážaním krvi alebo užíva lieky, ktoré riedia krv (antikoagulanciá), môže to byť kontraindikáciou.
  • Alergie na kontrastné látky: Ak je potrebné použiť kontrastné látky pri niektorých typoch zákrokov, alergia na tieto látky môže byť kontraindikáciou.
  • Zhoršený stav žíl: V niektorých prípadoch môžu byť žily tak zhoršené, že zákrok nie je vhodný alebo účinný.
  • Neschopnosť zotrvať v pokoji: Po zákroku môže byť potrebné niekoľko dní zotrvať v pokoji a vyhýbať sa nadmernému pohybu. Osoby, ktoré nie sú schopné dodržiavať toto odporúčanie, by mohli byť kontraindikované.

INÉ DÔLEŽITÉ INFORMÁCIE
Dĺžka výkonu sa pohybuje od 30 až do 120 min. pri rozsiahlych varixoch, priemerne však okolo 60 min.
Anestézia:
Operácie varixov sa realizujú v rámci jednodňovej chirurgie, t.z., že pacient je v dopoludňajších hodinách operovaný, po odznení anestézie v priebehu 4-6 hodinách pri nekomplikovanom priebehu odchádza do domáceho prostredia, kde dodržiava kľudový režim. Nasledujúci deň môže chodiť, vykonávať všetky nenáročné činnosti v domácnosti, hygienu celého tela doporučujeme na 2.pooperačný deň po preväze malých rán v triesle a v okolí členka, na predkolení.
V prípade lokálnej anestézie /tumescenčnej anestézie/ je odchod zo zdravotníckeho zariadenia možný aj skôr, záleží však od individuálnej znášanlivosti event.pooperačného zaťaženia.
Pacientom doporučujeme odvoz zo zariadenia realizovaný najbližšími príbuznými alebo blízkymi osobami.
Ambulantne sa realizujú sklerotizačné výkony a nenáročné operácie v lokálnej anestézii – vyberanie krátkych úsekov varikóznych vetiev. Po sklerotizácii varixov je možné pokračovať v obvyklých činnostiach ako pred zákrokom.
Možné komplikácie:
Operácia varixov – klasická, laserová alebo radiofrekvenčná, nie je zaťažená vážnejšími pooperačnými komplikáciami alebo vedľajšími účinkami, po operácii sa môže dočasne objaviť necitlivosť alebo neurlagická bolestivosť predkolenia v priebehu skrytého nervu, ktorý v dolnej polovici predkolenia intímne sprevádza veľkú skrytú žilu, tieto“neuralgie“ však bývajú spravidla dočasné.
Po všetkých typoch operácii môže dočasne vzniknúť hyperpigmentácia kože nad operovanou žilou počas rezorbcie krvných zrazenín, ktorá odozneje v priebehu niekoľkých týždňov, veľmi zriedkavo v priebehu niekoľkých alebo viacerých mesiacov.
Pri použití metodík s aplikáciou termického poškodenia žilového systému/laser, RFA/ môže dôjsť vo vzácnych prípadoch k neželanému popáleniu kože pri manipulácii s vláknami termických zdrojov.
V rámci komplexnej starostlivosti o pacientov s varikóznym ochorením sa po operácii podávajú malé dávky antitrombotík podkožnými injekciami v jednej dávke.
Ostatné komplikácie a vedľajšie účinky pozrite prosím v informovanom súhlase.

Rekonvalescencia:
Rekonvalescencia po operácii varixov nenáročná, pacient hneď po operácii odchádza na „vlastných“ domov, následujúci deň doporučujeme aj v rámci prevencie tromboembolickej choroby chôdzu, pohyb po miestnosti, na ďalší deň i dlhšie prechádzky v závislosti na individuálnej toletrancii námahy a rozsahu operačného riešenia.
Práceneschopnosť resp.pobyt v domácom prostredí sa doporučuje na dobu 7-10 dní nevyhnutne. Je možné po dohovore s ošetrujúcim lekárom dobu rekonvalescencie aj predĺžiť, v prípade potreby je bez problémov doporučovaná.
Po sklerotizácii varixov je naopak doporučovaná hneď po zákroku aspoň 15 min. alebo 30 min. prechádzka v závislosti od veľkosti sklerotizovaných varixov.